Annemarie Steen: 5 põhjust, miks inimesed peaksid olema loomingulisemad ja mängulisemad!
07 aprill,16
Kas võtad ennast ja oma tööd liiga tõsiselt? Töötad pikki päevi, oled stressis ja liialt pühendunud oma eesmärkidele? Annemarie Steen, arvamusliider mängulise ja loomingulise juhtimise teemadel, seletab, kuidas jõuda parematele tulemustele läbi PLAY! põhimõtete.
Kas sa peaksid klientidega minema bowlingut mängima, et kohtumine lõbusamaks teha? Sa ju võid, aga ei pea. Mängulisus on hoiak mitte võtta oma elu ja tööd liiga tõsiselt. Rakendades PLAY! põhimõtteid kogeme me järgmist 5 oskust, mis lihtsustavad eesmärkideni jõudmist:
1. Kohalolek ja positiivsus
(Presence & Positivity)
Liiga tihti jookseme ühelt koosolekult teisele, meie meel on häiritud erinevatest mõtetest, suhtlusest e-mailides ja sotsiaalmeedias. Heaks suhteks näiteks klientidega on kõige tähtsam hetkes kohal olla. Hetkes kohaloleku tunnet saab suurendada teadlikult oma kõiki meeli kasutades – vaadates, kuulates, haistes ja tundes. Kui sa pakud kliendile lühikese mängulise vahelduse, näiteks leiate 3 minuti jooksul midagi veidrat, mis teil on ühine, võib see toetada sinu eesmärki. Kui valid rõõmsameelse hoiaku ja naeratad kliendile, on ta kindlasti altim sinuga suhtlema. Sinul endal on nii lihtsam ka pettumustest üle saada.
2. Hakka peale!
(Leap in)
Alati ei ole lihtne olla julge ja oma eesmärkide nimel tegutseda. Vahel takerdume kas asjade edasilükkamisse või liigsesse ettevalmistamisse. Kohene asja kallale asumine (isegi, kui kardame) on vajalik! Tunne huvi tellimuste kohta ja ole uudishimulik, mis on näiteks kliendi põhjused mitte osta. Vastuseks võid saada üllatuslikult JAH!
3. Lepi olukorraga ja kohane
(Accept and adapt)
Me ei saa alati oma tahtmist. Ootamatuid sündmusi tuleb ette. Mõtle, kuidas saad leppida ootamatustega kui osaga protsessist ning vastavalt kohaneda.
4. Jah, JA…
(Yes, AND…)
Liiga tihti kuuleme inimesi ütlemas “jah, aga…”. Müügiinimestele on väga tähtis näha igas olukorras võimalust. See eeldab rohkem “jah, ja…” mõtteviisi. Ka oma ettevõtte kollektiivis tasub teisi tunnustavalt rakendada “jah, ja..” mõtteviisi.
5. Inspireeriv, interaktiivne ja mõjukas
(!nspiring, !nteractive & with !mpact)
Müügiinimesed peavad olema võimelised kliente inspireerima uute ideede ja lahendustega lähtudes nende vajadustest. Kuid see ei tohiks jääda ühesuunaliseks protsessiks. Kui suudad kliendi kaasata lahenduse loomisse, tuginedes teineteise ideedele, tekitad tugeva sideme ja sütitad kliendis entusiasmi. Tulemusena saavutad oma mõju ning soovitud eesmärgi.
Artiklis on küll orienteeritud müügiprotsessidele, kuid PLAY! põhmõtted aitavad edasi liikuda igas elu valdkonnas.
“Playful Leadreship” ehk “Loominguline juhtimine” treeningul tutvustab Annemarie Steen kuidas PLAY! põhimõtteid rakendades juhtimises paremaid tulemusi saavutada. Tutvu treeningu programmiga siin!
Jaga meiega, kuidas Sina loomingulisust oma müügiprotsessides varem kasutanud oled?