PROBLEEMIDE LAHENDAMINE JA OTSUSTAMINE
KOOLITUSE SIHTGRUPP
Koolitusele on oodatud kõik juhid, sh esmatasandijuhid, keskastmejuhid, projektijuhid, valdkonnajuhid ja ka tippspetsialistid, kes soovivad omandada spetsiaalseid tehnikaid ja tööriistu, mis aitavad neil oma töös efektiivsemalt probleeme tuvastada ja lahendada.
KOOLITUSE EESMÄRGID
Koolituse tulemusena osaleja:
|
KOOLITUSE PROGRAMM
Sissejuhatus. Mis on probleem? Räägime lahti ja defineerime, mis on probleem. Milliseid probleeme tuleb meil tööl kõige sagedamini lahendada? Miks probleemid tekivad? Miks probleemid tekivad? Probleemide tekkimise tüüpilisemad tegurid: Sisemised tegurid Välised tegurid Probleemide võimalikud mõjud organisatsioonile, meeskonnale, inimesele
|
|
Probleemi „lahtimuukimine“ Kuidas saada selgust probleemi algpõhjusest ja miks selle teadasaamine on oluline? Probleemide tuvastamise etapid. Võtmeküsimused probleemi määratlemisel. Õigete küsimuste esitamine. Praktiline tööriist juhile: 6WH
|
|
Probleemi kaardistamine, informatsiooni hankimine Informatsiooni kogumine, tagamaks õige probleemiga tegelemise Faktid vs arvamused – milline info on oluline? Andmete allikad, nende tüübid. Info ja andmete usaldusväärsus Info töötlemine ja tõlgendamine. Praktilised tööriistad juhile, sh kontroll-leht, histogramm, Pareto kaart, 5 miksi meetod jt Millal, mida ja kuidas kasutada?
|
|
Probleemile lahenduste leidmine Kas ja milliseid probleeme saab üksi lahendada? Millal tuleks kaasata teisi? Võimalikud takistused probleemi lahendamisel Valikuvõimalused ja kuidas valikuid luua? Praktilised tööriistad juhile: Probleemide lahendamise meetodid. Loogilised ja loomingulised meetodid (ajurünnak, 6 mõttemütsi, provokatiivsed tegevused) jt. Milline meetod sobib minu probleemile lahenduse leidmiseks kõige paremini? Muud töötavad võimalused?
|
Otsustamine Kuidas inimesed otsuseid teevad? Emotsiooni pealt otsustamine vs põhjalikum uurimine. Kiire otsustamine vs kaalutletud otsustamine Parima valiku osas otsuse tegemine Kui valikuid on kaks? Kui neid on rohkem? Valikukriteeriumid ja -meetodid Valiku põhjendamine ja miks see oluline on?
|
|
Otsuste elluviimine Otsuse rakendamine ja selle teatavakstegemine Otsuse elluviimise tegevuskava koostamine – mis on oluline? Inimeste informeerimine Tegevus- ja kommunikatsiooniplaan Praktilised tööriistad juhile: Planeerimise ja elluviimise jälgimise tööriistad ning meetodid Monitoorimine ja ülevaatamine – mida ja kuidas?
|
|
Kokkuvõte Tagasisideankeedid, tunnistused |
KOOLITUSE VORM
Grupi suurus: 12 osalejat
Auditoorse töö maht: 2 päeva (14 ak/h)
Koolitus sisaldab kodust tööd ja treeneri tagasisidet sellele.
Osalejale, kes läbib koolituse, koostab isikliku arenguplaani ja esitab kodutöö, mida hinnatakse treeneri poolt ja milele osaleja saab tagasiside, väljastame tunnistuse. Osaleja, kes kodutööd ei esita, saab koolitusel osalemist kinnitava tõendi.
KOOLITUSE LÄBIVIIMISE MEETODID
Invicta koolitused on üles ehitatud treeningu põhimõttel, st. uusi oskusi omandatakse ning arendatakse praktiliste tegevuste ja isikliku kogemuse saamise kaudu. Selleks, et iga osaleja saaks juba koolitusel oma oskusi maksimaalselt arendada on grupi suuruseks kuni 12 osalejat. Väike grupp võimaldab treeneril tegeleda iga osalejaga personaalsemalt.
Käesolev koolitus sisaldab:
• 75% praktilisi aktiivõppemeetodeid, sh: grupitööd ja individuaalsed ülesanded koos tagasisidega, ajurünnak, arutelud, Isikliku Arenguplaani koostamine.
• 25% lühiloenguid teooriate tutvustamiseks koos treeneripoolsete selgituste ja näidetega elust enesest.
TOIMUMISE AEG, KOHT JA MAKSUMUS
Käesolevat koolitus viime läbi ettevõttesisese koolitusena teile sobival ajal ja kohas.
Täpselt teie arenguvajadustele sobiv programm (sh. maht, teemad, rõhuasetused, eel- ja järeltegevused jne) sünnib koostöös teiega.