Kuidas teha muudatused oma organisatsioonis kÔigile positiivseks elamuseks?

Pidevalt arenevas vĂ€liskeskkonnas on ĂŒmberkorralduste vĂ€ltimine pea vĂ”imatu, kuna jĂ€rjest olulisemaks konkurentsis pĂŒsimise eelduseks on kiire kohanemisvĂ”ime ja ise muudatustega edu saavutamine. Seega tuleb oma organisatsioonis aeg-ajalt muudatusi lĂ€bi viia. Motiivid vĂ”ivad olla erinevad – olgu need ĂŒmberkorraldused ettevĂ”tte struktuuris, Ă€riprotsessis, tehnoloogiates, töökorralduses vĂ”i muus.

Üheks enamlevinud takistuseks muudatuste lĂ€biviimisel on töötajate vastuseis. Kui muudatus on peale sunnitud ja toimub ette hoiatamata, on sageli inimeste suhtumine ĂŒmberkorraldustesse negatiivne. Muudatustest peab töötajaid teavitama vĂ”imalikult vara, kuna just teadmatus on see, mis töötajates kahtlusi ja hirmu tekitab.

Muudatuste eduka elluviimise ĂŒks olulisemaid osasid on lĂ€bimĂ”eldud kommunikatsiooniplaan, kus tuleb leida vastused jĂ€rgnevatele kĂŒsimustele:

  • keda tĂ€pselt informeerida?
  • milline on nende motivatsioon?
  • mis takistused vĂ”ivad ette tulla?
  • milline on kasu erinevatele osapooltele?
  • mis on eesmĂ€rk neile rÀÀkimisel?
  • mida öelda erinevatele gruppidele?
  • kuidas plaanitakse sĂ”numeid edastada?
  • millal algab sĂ”numite edastamine?
  • kes hakkab sĂ”numeid edastama?

Muudatuste juhtimine algab juhist endast! Kui ta ise usub ĂŒmberkorralduste vajalikkusesse ning nĂ€itab seda vĂ€lja ka oma kĂ€itumises ja sĂ”nades, siis suhtub terve meeskond sellesse protsessi positiivselt. Muudatuste elluviimisesse vĂ”iks kaasata kogu tiimi. Nii nagu juht saavutab tulemusi oma töötajate kaudu, viib ta ka ĂŒmberkorraldused ellu lĂ€bi teiste inimeste. Koostöö on edu vĂ”ti!

On Sul lĂ€hitulevikus oma organisatsioonis vajadus ĂŒmberkorraldusteks? Tule koolitusele „Innovatsioon ja muudatused organisatsioonis“ (12.-13. juuni), kust saad teadmised ja praktilised oskused muudatuste juhtimiseks.